Contact by mail

18 oktober 2018

NetNordic har fått förtroendet att leverera ett europeiskt kontaktcenter till Antalis

NetNordic är mycket stolta över att ha levererat en ny kontaktcenterlösning till Antalis på ett ordervärde över 4 000 000 SEK. Idag omfattar lösningen totalt sju länder och 550 anställda i länderna Norge, Sverige, Danmark, Finland, Lettland, Estland och Litauen. Lösningen innefattar även en telefonilösning för 600 samtidiga medarbetare.

Lösningen som Antalis valde heter NetNordic UC Flex. Det är en smart och flexibel helhetslösning där NetNordic ansvarar för hela lösningen och Antalis endast betalar beroende på hur mycket de använder tjänsten varje månad. NetNordic byggde upp en helt ny kontaktcenterlösning som var individanpassad efter Antalis egna unika behov.

”Idag är det en väldigt stor skillnad på hur kontaktcentret ser ut om man jämför med hur det såg ut tidigare. Som helhet har det varit en mycket positiv resa för oss tillsammans med NetNordic” berättar Cathrine Evensen, Customer Service Centre Manager på Antalis Norge.

NetNordic analyserade Antalis individuella behov och säkerställde sedan vilka unika applikationer och tjänster som skulle kunna passa just dem – på så sätt kunde vi se till att tillgodose exakt hur Antalis egentligen ville arbeta och kommunicera med sina egna kunder via sitt egna kontaktcenter. Antalis valde därefter att bygga om hela sitt kundcenter eftersom att de ville arbeta på en gemensam plattform i alla länder, få en bättre överblick över systemet och se till att minska sina kostnader.

”Den nya gemensamma plattformen för alla länder inkluderar en hel del individanpassade integrationer med bland annat Antalis egna CRM-och telefonisystem. NetNordic har även hjälpt Antalis att bygga in väldigt mycket automatisk logik i själva verktyget ” säger Joakim Harging, VD på NetNordic Communication AB.

Kontaktcenterlösningen underlättar mycket för Antalis egna kunder och de får därmed också hjälp mycket snabbare idag. Exempelvis, om en kund ringer in till Antalis idag så kommer de nu automatiskt alltid till en agent hos Antalis som kan allra mest om ämnet som kunden vill diskutera. Ytterligare tillägg som såsom call-back-funktionalitet och auto attendant har även utvecklats.

”Jag måste säga att NetNordic var väldigt serviceinriktade och hittade lösningar på alla de problemen som vi hade. De var alltid väldigt dedikerade och professionella – med kunden i fokus!” avslutar Cathrine Evensen.

För mer information, vänligen kontakta:

Joakim Harging
VD på NetNordic Communication AB
E-post: joakim.harging@netnordic.com
Mobil: +46 708 37 81 25

Cathrine Evensen
Customer Service Centre Manager Norge
E-post: cathrine.evensen@antalis.com
Mobil: +47 480 95 201

OM NETNORDIC

NetNordic är en av nordens största helt oberoende systemintegratör med fokus på lösningar och tjänster för våra kunder inom nätverk, säkerhet, och företagskommunikation. NetNordic grundades år 2001 och har under årens lopp ökat organiskt och genom förvärv. NetNordic har partnerskap med marknadens ledande tillverkare och erbjuder lösningar och tjänster baserade på kundernas behov.

OM ANTALIS

Antalis är Europas ledande grossist och en global leverantör inom finpapper, emballage, och förpackningsmaterial. Antalis har över 5500 anställda i så mycket som 43 länder på fem kontinenter världen över. De har en ledande position på den svenska marknaden inom papper. Antalis levererar över 1,5 miljoner ton papper varje år.